Friday, April 30, 2010

'Choral Speaking' Peringkat Dearah Klang

Oleh : Miid

Smktk 28.04.10 Pertandingan ‘Choral Speaking’ peringkat Dearah Klang telah berlangsung di SMK Tinggi Klang. Dewan Putra SMK Tinggi Klang telah digunakan sebagai vanue pertandingan tersebut. Pertandingan dimulakan pada pukul 8.00 pagi dan berakhir 1.30 tengahari.



Sebanyak 24 buah sekolah Menengah dearah Klang telah mengambil bahagian dan setiap sekolah menghantar satu pasukan yang mengandungi 35 orang pelajar.

Pada hari tersebut dianggarkan seramai 650 orang telah memenuhi dewan yang terdiri daripada pelajar-pelajar, guru-guru dan juga ibu-bapa pelajar.


Setiap pasukan telah menunjukkan peningkatan dalam persembahan. Banyak sekolah telah berusaha bersungguh-sungguh untuk mendapat tempat dalam pertandingan tersebut.




SMK Convent telah muncul sebagai johan, manakala SMK Methodist Girl School (MGS) mendapat tempat naib johan dan tempat ketiga digondol oleh SMK Bukit Kemuning, Klang.


Majlis telah dihadiri oleh Pegawai dari PPD Dearah Klang, En Zainuddin b Othman, beliau telah merasmikan majlis penutup dan menyempurnakan penyampaian hadiah kepada pemenang. Jawatankuasa Panatia Bahasa Inggeris Dearah Klang mengucapkan berbanyak terima kasih kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan pertandingan ini. Sekian.

No comments: