Sunday, October 16, 2011

PERLANTIKAN PENGAWAS SESI 2011/2012

Smktk. Perlantikan pengawas untuk sesi 2011/2012 telah dilakukan setelah pengawas sesi 2010/2011 khasnya tingkatan V dan tingkatan VI Atas, tamat tempoh perkhidmatan mereka. Perlantikan pengawas yang dilakukan pada pertengahan tahun bertujuan memberi peluang kepada mereka menyiapkan diri untuk peperiksaan SPM dan STPM yang akan bermula pada 14  November nanti.


Lain-lain gambar : clicks here

Pentauliahan pengawas sesi 2011/2012 telah dilakukan oleh Pn Huzaimah bt Bahari, Pengetua SMK Tinggi Klang. Pentauliahan yang diadakan dihadapan perhimpunan memberikan kuasa kepada mereka untuk menjalankan tugas sebagai seorang pengawas yang diberikan kepercayaan oleh pihak pentadbiran sekolah. Pengetua dan Panel pemilihan mempunyai kuasa mutlak untuk melantik dan menggugurkan seseorang pengawas itu selaras, kuasa yang telah diperuntukan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia.

Perlantikan Pengawas di sekolah ini mengamalkan sistem merit berdasarkan kebolehan dan kepimpinan seseorang calon itu. Konsep satu Malaysia yang melibatkan pelbagai kaum diamalkan dalam perlantikan pengawas, supaya menjadi satu "Badan" yang dihormati oleh masyarakat sekolah ini, disamping memupuk perpaduan kaum sejak dari bangku sekolah lagi. Kerjasama guru-guru, panduan daripada pelbagai pihak dalam mengujudkan satu badan pengawas yang di 'geruni' amatlah penting. Sebagai sebuah sekolah Primier di Malaysia, golongan pengawas sekolah ini selalunya menjadi pemimpin masyarakat yang berjaya dan mencapai kejayaan dalam kerjaya masing-masing. Tahniah kepada mereka yang telah terlantik.

No comments: