Monday, January 25, 2010

MERENTAS DESA SMKTK 2010

Oleh : miid
Smktk 23.01.10 Acara Merentas Desa peringkat sekolah berlangsung dengan jayanya hari ini. Dianggarkan seramai 1,250 pelajar dan 130 orang guru terlibat dalam acara ini. Acara merentas desa ini



rupakan sukan beramai-ramai yang wajib disertai oleh semua pelajar. Acara ini dijalankan awal tahun pada sessi persekolahan tahun ini supaya lebih memudahkan




pengurusan sekolah menyusun perancangan yang berbentuk kurikulum untuk mengekalkan kecemerlangan akademik sekolah ini.

Pen. Kanan Ko-kurikulum En Nasir b Singoh berjaya menggerakkan semua 'jenteranya' untuk menjalankan pertandingan merentas desa ini dengan jayanya, tanpa sebarang masalah . Semua guru yang dipertanggungjawabkan menjalankan tugasnya dengan cemerlang, syabas kepada mereka semua.

Se
mangat yang ditunjukan oleh pelajar-pelajar amat menggalakkan, semangat kental berpasukan ditunjukkan sebelum dan semasa pertandingan, memaparkan semangat juang tinggi yang ada pada pelajar-pelajar sekolah ini. Acara pada hari ini telah dimulakan pada pukul 8.30 pagi dan tamat pada pukul 12.30 tengahari. Pengetua SMK Tinggi Klang, Pn Huzaimah bt Bahari telah diberikan penghormatan untuk melepaskan larian pada hari ini.

Majlis penyampaian hadiah telah diadakan di dewan besar SMK Tinggi Klang, banyak hadiah



telah
disediakan termasuk hamper untuk pelajar bertuah. Sebahagian hadiah ini telah disumbangkan oleh PIBG sekolah ini. Kepada pelajar yang berjaya diucapkan tahniah, dan kepada guru-guru yang telah bertugas diucapkan syabas dan terima kasih.
Sekian.

No comments: