Tuesday, January 19, 2010

MINGGU KEMPEN BAHASA INGGERIS

Oleh : miid
Satu Kempen Minggu Bahasa Inggeris dilancarkan dengan rasminya di sekolah ini pada pagi (18hb.01.10) ini oleh Puan Huzaimah bt Bahari, Pengetua Sekolah Men Keb Tinggi Klang yang baru sahaja bertugas dua minggu di sekolah ini.

Pelancaran berwarna-warni ini dianjurkan oleh Persatuan Bahasa Inggeris di bawah pimpinan guru penasihatnya Pn Swee dan dibantu oleh AJKnya, serta mendapat galakkan daripada GKMnya Pn Ang. Berbagai kegiatan dan aktiviti dirancang untuk dijalankan sepanjang minggu ini seperti kuiz, perbahasan dan sebagainya.

Perantaran atau 'meduim' bahasa inggeris merupakan satu yang penting di sekolah ini, medium ini menjadi penghubung antara guru dengan guru, guru dengan murid dan juga murid dengan murid.

Penguasaan bahasa inggeris disekolah ini amat membanggakan sebagi bahasa perhubungan dan juga bahasa ilmiah yang digunakan dalam pengajaran dan pembelajaran. Hasrat kerajaan untuk menjadikan bahasa inggeris sebagai bahasa perhubungan kedua penting tidak menjadi masalah dilaksanakan di sekolah ini. Sekian.

No comments: