Thursday, March 11, 2010

PELANCARAN RADIO SEKOLAH (STK FM)

Oleh : Miid
11.03.10 SMK Tinggi Klang telah melancarkan radio sekolah (STK FM) pada hari ini. Radio ini akan bersiaran mengikut waktu-waktu yang bersesuaian untuk menyampaikan maklumat kepada warga sekolah disamping menyiarkan acara-acara santai dan berilmu yang akan disusun nanti.

Antara acara yang dicadang untuk disiarkan ialah ucapan-ucapan penting pemimpin sekolah (samaada Pengetua, Pentadbir, Guru atau Pemimpin Pelajar) mengadakan slot-slot temubual atau temuramah secara langsung, Ruangan Pendapat, Pengumuman penting dan sebagainya.

Liputan siaran radio ini boleh didengar dikawasan blok tingkatan 6, Kawasan kantin A dan B, Bilik Guru, Pusat Sumber, Kawasan Perhimpunan dan sekitar gelanggang tenis.

Sistem penyiaran ini mengandungi 3 horn speaker, 3 coloum speaker dan 4 box speaker di sekitar kawasan sekolah. Sistem Penyiaran ini juga disambungkan dengan sistem penyiaran sekolah yang mana pengumunan perhimpunan boleh didengar diseluruh pelusuk SMK Tinggi Klang. Sistem Penyiaran Radio Sekolah yang dilengkapi dengan sebuah Amplifier, Sebuah DVD Compo dan sebuah komputer boleh membuat rakaman dan boleh dimainkan semula ketika masa yang sesuai dengan menggunakan perisian yang dipasang khas.

Pelancaran radio sekolah ini diharapkan dapat menambahkan dan melicinkan lagi penyampaian maklumat kepada guru-guru dan pelajar-pelajar. Sekian

No comments: