Saturday, October 10, 2009

KREATIF DAN INOVATIF MENINGKATKAN P&P BERKESAN

Oleh : Miid 11 Oct 09

SMK Tinggi Klang - Satu ceramah yang bertajuk "Kreatif dan Inovatif Meningkatkan Pengajaran dan Pembelajaran Berkesan" telah dijalankan di SMK Tinggi Klang pada 11 Oct 2009 mulai pukul 8.00 pagi hingga 12.30 tengahari. Kursus ini dihadiri oleh lima puluh orang guru dan ceramah disampaikan oleh Pn Krisnakumary a/p Jeeve, seorang pensyarah dari Institut Pendidikan Guru Malaysia.





Kursus ini bukan sahaja mengajar Keadah Kreatif dan Inovatif dalam pengajaran dan pembelajaran, tetapi juga telah mendedahkan pelbagai teknik dan cara-cara mengawal kelas semasa pengajaran. Pengalaman luas penceramah disalurkan melalui ceramahnya. Guru-guru juga didedahkan dengan permainan yang dapat menarik minat peserta malah juga rasanya dapat menarik minat pelajar jika dilaksanakan kepada mereka.





Pada hari ini juga peserta didedahkan dengan Pendidikan Pemulihan. Berbagai-bagai teori dan keadah telah diajar dan dibincangkan oleh penceramah dan mendapat sambutan baik daripada peserta. Dewan Multimedia SMK Tinggi Klang sangat ceria dengan gelak ketawa dengan riang-ria semasa ceramah disampaikan. Peserta memberikan tumpuan dan kerjasama yang erat dan peceramah pandai mengambil hati dan dapat mengawal kelas dengan berkesan.

Guru-guru terlibat dalam aktiviti yang diberikan



Pada akhir ceramah itu peserta dijamu dengan makan tengahari, syabas dan tahniah kepada semua guru yang terlibat. Sekian

No comments: