Saturday, October 10, 2009

KURSUS PENINGKATAN PROFESIONALISMA GURU TINKATAN 6

Oleh : Miid - 11 Oct 09

SMK Tinggi Klang - Satu Kursus Peningkatan Profession Guru-guru Tingkatan enam telah dijalankan di SMK Tinggi Klang disertai oleh wakil guru-guru yang mengajar tingkatan enam di dearah Klang.


Kursus ini dijalan mulai pukul 8.00 pagi hingga 12.30 tengahari. dan telah dikendalikan oleh Mohd Tarop bin Sumo dari Maktab Perguruan Ilmu Khas, Kuala Lumpur. Beliau merupakan seorang yang berpengalaman 10 tahun mengajar tingkatan enam dan sekarang ini bertugas di Maktab Perguruan.

Dalam kursus tersebut peserta telah didedahkan dengan cara-cara menyediakan Pengajaran dan Pembelajaran mata pelajaran tingkatan enam. Pendedahan juga diberikan mengenai keadah-keadah dan perlaksanaan  kolokium, ko-kurikulum, dan aktiviti kemasyarakatan.


Guru-guru yang terlibat berpendapat, pendedahan seperti ini amat perlu diberikan kepada guru-guru supaya visi dan misi serta harapan kerajaan menaik tarafkan tingkatan enam akan dapat menaikkan lagi taraf pendidikan tingkatan enam pada masa akan datang.

Tahniah juga diucapkan kepada guru-guru yang terlibat kerana telah dinaikkan ke gred perkhidmatan yang lebih tinggi. Semuga dengan kenaikkan gred ini guru-guru yang terlibakan akan lebih berdidikasi dan bekerja kuat selaras dengan 'anugerah kenaikan yang diberikan'. Sekian


No comments: