Friday, October 2, 2009

MINGGU INFO PENDIDIKAN – Unit Bimbingan dan Kaunseling

Oleh : Miid & Kaunselor

Program ini di jalankan bertujuan memberi pendedahan kepada para pelajar berkaitan bidang kerjaya yang bakal diceburi dan bersesuaian dengan personaliti dan kebolehan pelajar.

Berbincang tentang Kerjaya

Pada 01.10.09 Pameran Info Kerjaya telah di sertai oleh 20 IPTS, mempamer dan menerangkan kursus-kursus dan latihan-latihan yang dijalankan oleh Institusi-institusi yang menyertainya. Phamplet, Carta-carta, jadual-jadual disamping cendermata diedarkan kepada pengunjung.
Kumpulan sasar yang di tekankan terdiri daripada pelajar-pelajar tingkatan 4, tingkatan 5 dan tingkatan 6 Atas dan Bawah.
Urusetia Bertugas
Mengikut Kaunselor yang bertanggungjawab, Pn Bathma Devi, Pn Nik Farhana bt Nik Yusoff , Pn Wan Fairus bt Wan Ismail dan En Khairulman b Mohamed Jais aktiviti ini akan dapat membina keyakinan tinggi untuk melanjutkan pelajaran keperingkat yang lebih tinggi, membina keyakinan intelek dan usaha gigih tanpa sempadan dalam mengejar impian mereka. Disamping mendedahkan pelajar kepada kerjaya yang selaras dengan mereka.

Guru dan Pihak Kolej Berbincang sesuatu

Seorang pelajar yang ditemuramah menyokong program ini, kerana dapat menaikkan semangat dan lebih fokus bidang yang hendak dicapai. Syabas kepada Unit Bimbingan dan Kaunseling SMK Tinggi Klang. Sekian.

No comments: